Стратегія львівської національної академії мистецтв — 2026

Місія та візія

Львівська національна академія мистецтв — студентоцентроване освітнє середовище, яке формує професіоналів мистецтва та дизайну, дослідників і артменеджерів. Наші студенти критично мислять, сміливі, відповідальні та самозарадні, занурені в реальність локального та глобального контексту.

Ми формуємо середовище середовищ, будуємо горизонтальні структури, рухаємося до міждисциплінарності. Через культурні практики Академія бере проактивну участь у розбудові дискурсу суспільних змін і формуванні національної ідентичності.

Цінності

  • Академічна свобода
  • Академічна доброчесність
  • Безбар’єрність мислення
  • Професійність
  • Відкритість до взаємодії

Стратегічні цілі

  1. Конкурентоспроможність освітнього продукту
  2. Проактивність у освітній, творчій, науковій та громадській діяльності
  3. Творення спільноти Академії
  4. Ефективний менеджмент
  5. Видимість і вплив у суспільстві

Стратегічна ціль 1:
Конкурентоспроможність освітнього продукту

Стратегічні завдання

  • Оновити й акредитувати наявні освітні програми
  • Запровадити міжкафедральні навчальні модулі
  • Розширити та підвищити якість каталогу вибіркових дисциплін
  • Запровадити додаткові спеціалізації (програми minor) для студентів бакалаврських програм
  • Розробити нові бакалаврські та магістерські програми
  • Оновити обладнання в аудиторіях, майстернях, лабораторіях
  • Модернізувати бібліотеку та розширити доступ до наукометричних баз
  • Розробити цифрове освітнє середовище, створити репозитарій та платформу освітніх методик
  • Впровадити систему освітнього та фахового орієнтування студентів, підсилити важливість портфоліо
  • Запустити «Відкриту Академію Мистецтв» — платформу неступеневих освітніх продуктів для всіх охочих
  • Запровадити маркетингові комунікації освітніх продуктів
  • Запровадити моніторинг, оцінку та прогнозування попиту

Стратегічна ціль 2: 
Проактивність у освітній, творчій, науковій та громадській діяльності

Стратегічні завдання

  • Запровадити систему підтримки мистецької та наукової (про)активності студентів, аспірантів і викладачів
  • Інтенсифікувати мобільність в освітній, творчій та науковій діяльності
  • Розробити та впровадити механізми заохочення до відповідальності за процеси реформування та розвитку Академії, громадської діяльності та волонтерства
  • Створити факультативну Школу вивчення англійської мови
  • Посилити систему менеджменту наукової діяльності в Академії
  • Посилити вплив видань ЛНАМ у фахових середовищах
  • Розвивати культуру доброчесності та налаштувати механізми виявлення симулякрів

Стратегічна ціль 3: 
Залученість до творення спільноти Академії

Стратегічні завдання

  • Сформувати академічне містечко як активний сучасний простір
  • Модернізувати гуртожиток
  • Демократизувати доступ до фізичних локацій Академії
  • Створити концептуальні комунікаційні простори
  • Урізноманітнити пропозицію форматів взаємодії та спільних активностей
  • Досліджувати історію та міфологію Академії
  • Формалізувати взаємодію з випускниками
  • Підтримувати безпечне середовище та ментальне здоров’я

Стратегічна ціль 4: 
Ефективний менеджмент

Стратегічні завдання

  • Налагодити систему моніторингу виконання та адаптації стратегії
  • Переглянути штатний розпис, посадові обов’язки працівників і встановити показники ефективності відповідно до стратегії
  • Розробити, затвердити та впровадити нормативні документи Академії, які регламентують внутрішні процеси й процедури
  • Удосконалити систему управління персоналом
  • Впровадити систему цифрового менеджменту й автоматизувати взаємодію
  • Запустити систему управління інфраструктурою та підвищити ефективність використання нерухомого майна Академії
  • Запровадити процеси управління інтелектуальною власністю
  • Сприяти створенню Фонду розвитку академії мистецтв (ФРАМ)
  • Диверсифікувати джерела фінансування
  • Запровадити дієві формати взаємодії з працедавцями, мистецьким середовищем та заінтересованими сторонами
  • Розширити формати залучення студентів до управління Академією

Стратегічна ціль 5: 
Видимість і вплив у суспільстві

Стратегічні завдання

  • Розвинути бренд Академії
  • Посилити вплив Академії на освітні реформи та лобіювати інтереси вищої мистецької освіти
  • Розширити присутність Академії в експертному середовищі та дискурсі суспільних змін
  • Активізувати участь Академії у формуванні української національної ідентичності
  • Розвивати, підтримувати та створювати нові стратегічні партнерства
  • Популяризувати персональні бренди
  • Реалізувати знакові події Академії
  • Створити інформаційну платформу й оптимізувати систему внутрішньої комунікації
  • Оновити сайт ЛНАМ, налагодити систему контент-менеджменту
  • Посилити комунікацію в соціальних мережах, ЗМІ
  • Створити студентське онлайн-медіа
  • Здійснювати моніторинг репутаційних ризиків

 

Стратегія Львівської національної академії мистецтв (ЛНАМ) була розроблена впродовж жовтня 2021 р. — березня 2022 р. за підтримки ініціативи Creative Spark.

Creative Spark — програма Британської Ради (розпочата 2018 року), спрямована на підтримку міжнародних університетських (закладів вищої освіти загалом) та інституційних партнерств для розвитку підприємницьких навичок і креативної економіки в семи країнах – Україні, Вірменії, Азербайджані, Грузії, Казахстані, Киргизстані й Узбекистані. Creative Spark має декілька напрямів роботи. В Україні програма спрямована на розвиток підприємницької освіти на рівні закладів вищої освіти, власне студентів ЗВО та підприємців-початківців, а також на рівні політик (підприємницьких, громадських). Партнерський фонд Creative Spark фінансує довготривалі партнерства між ЗВО та організаціями в Україні та Великій Британії для спільного розвитку підприємницької освіти.

Робота над стратегією відбувалася за підтримки Британської Ради у співпраці трьох інституцій: Львівської національної академії мистецтв, агенції економічного розвитку PPV Knowledge Networks та Cardiff School of Art & Design (Cardiff Metropolitan University).

Відкритий і прозорий процес розроблення стратегії ЛНАМ є унікальним прикладом для мистецьких ЗВО України, адже до нього залучили студентів, випускників і працівників, місцевий бізнес, зовнішніх партнерів, британський університет-партнер та інші зацікавлені сторони. У межах роботи над стратегією було проведено:

  • Три опитування студентів, аспірантів, випускників, викладачів і зовнішніх стейкголдерів ЛНАМ (загалом понад 750 респондентів)
  • Сім засідань робочої групи з розроблення стратегії
  • Дві стратегічні зустрічі із зовнішніми стейкголдерами
  • Вебінар для обміну досвідом із стратегічною командою Cardiff Metropolitan University
  • Дві ітерації обговорення стратегії із Cardiff School of Art & Design
  • 11 внутрішніх стратегічних сесій за факультетами та напрямками роботи ЛНАМ

Подяка

Члени робочої групи

Михайло Бокотей, Карина Веретильна, Володимир Воробей, Олеся Дацко, Ксенія Жижій, Марта Кобринович, Василь Косів, Наталія Левкович, Тарас Лесів, Сергій Лисюк, Петро Нагірний, Юрій Новачинський, Дарина Скринник-Миська, Юрій Смольський, Ольга Тканко, Дарина Федак, Уляна Щурко

Cardiff School of Art and Design

Angie Dutton, Richard Morris, Olwen Moseley, Martyn Woodward

Зовнішні заінтересовані сторони та фасилітатори стратегічних сесій

Тетяна Бей – кураторка проекту «Музей міста»

Христина Бойко – координаторка освітніх програм у Центрі міської історії Центрально-Східної Європи

Богдана Брилинська – керівниця офісу «Львів – місто літератури»

Максим Гнатик – концепт-художник, ілюстратор, співзасновник «Студії М81» Павло Гудімов – куратор і засновник арт-центру «Я – галерея»

Оксана Дащаківська – керівниця Західноукраїнського представництва МФ «Відродження» Інна Дмитрук-Сорохтей – завідувачка науково-дослідницького відділу реставрації Львівської галереї мистецтв ім. Бориса Возницького

Олеся Домарадзька – засновниця галереї «Зелена канапа»

Михайло Закопець – заступник директора Музею народної архітектури і побуту ім. Климентія Шептицького

Роман Зілінко – іконописець, завідувач виставково-експозиційного відділу музею ім. Митрополита Андрея Шептицького

Віталій Кирилів – співзасновник Кластеру освіти та креативності, співзасновник

Hochu.rayu design bureau

Олександр Кобзарєв – директор аналітичного центру «Інститут міста»

Марія Костельна – художник-модельєр одягу зі шкіри і хутра, викладач кафедри дизайну одягу КНУКіМ

Іван Кульчицький – бізнес-тренер і проєктний менеджер в «Агенції Європейських Інновацій», директор регіонального представництва у FeelGoodLabs Business Accelerator

Данило Онишко – співзасновник вітражної майстерні «Leosklo»

Богдан Мисюга – куратор музею модернізму Львівської галереї мистецтв ім. Бориса Возницького

Ляна Мицько – директорка Львівського муніципального мистецького центру Божена Пеленська – генеральна директорка Jam Factory Art Center Анастасія Рибак – власниця «Майстерні цьоці Магди»

Зоряна Рибчинська – завідувачка кафедри культурології Гуманітарного факультету Українського католицького університету

Сергій Савченко – художник, засновник анімаційної студії Savchenko Studio Production та авторської галереї Savchenko Gallery в Ґданську, Польща

Ольга Садоха – експертка з управління персоналом, керуюча партнерка компанії «ROK: River Of Knowledge»

Богдан Тихолоз – літературознавець, франкознавець, директор Львівського національного літературно-меморіального музею Івана Франка

Юлія Хомчин – директорка Інституту стратегії культури

Іван Щурко – голова депутатської комісії з питань історико-культурної спадщини та туризму Львівської обласної ради